Türk Telekom eziyeti
Kasım ayında annemi kaybetmiştim. Annemim telefon hattını kapatmaya çalışıyorum.
Ataşehir’deki Türk Telekom (TT) ofisine gittim. Orada kapatma işlemi yapılmıyormuş. Çemenzar’daki TT binasına eşim gittiğinde “evlatlarından biri gelsin” demişler.
Bugün gittim. Önce vezneye ödeme yaptım. 3 hafta önce bankaya ödenen tutarın aynısını (16.50 TL) söylediler. Ödenmişti, ama bunca işin arasında tekrar Çemenzar’daki TT binasına gitmek zorunda kalmamak için ödedim.
Sonra kapatma için başka bir görevliyle görüşmek için sıramın gelmesini bekledim. Sıram geldi. Kapatma belgesini memura verdim. Abonenin (annemin) adını okudu. Öldüğünü söyledim.
Veraset belgesi istedi. Nüfus Müdürlüğü’nden alınmış olan üzerinde ölüm tarihi yazan belgeyi verdim. “Resmi kayıtlar burada. Neden Veraset Belgesi’ne gerek var?” diye sordum. Neyse ki o belgeyi de kabul etti. Kendi kimliğimi de gösterdim. Sonra sordum.
– Neden varislerinden birinin gelmesi gerekli?”
– Komşusu gelip kapattırsa iyi mi olur?” diye yanıtladı.
– Öldüğünü kanıtlayan bir belge ile gelindiğinde, bunun ne önemi olduğunu” sordum..
– Bundan 30 sene önce, telefon hattı için sıraya girilirdi. 15 – 18 sene sonra sıra gelirdi. O zamanlar telefon hattına sahip olmak bir kıymetti. Araba satışı gibi, noterde işlem yapılırdı. Bugün telefon hattı veya numarası bir kıymet değil” dedim.
– O sizin fikriniz?” diye yanıtladı.
– Başvurduktan sonra hemen ertesi gün aldığınız birşey nasıl KIYMET olur, bana anlatır mısınız?” dedim. Bu konuda benimle tartışmaya girmedi.
“Neden mutlaka evlatlarından birinin gelmesi gerek?” diye tekrar sordum. “Belediye bile, kullandığımız su, elektrik gibi ödemeleri üstümüze almamızı isterken, Türk Telekom’un neden bu şekilde davrandığını” sordum.
- Dün Sosyal CRM toplantısında eskiden TurkCell’in çağrı merkezinde çalışmış bir arkadaş “Ben orada çalışırken, varislerin hepsinin şahsen gelmesini veya vekaletname göstermesini isterdik” dedi.
“Kimin kullandığı bizi ilgilendirmez” yanıtını aldım. (Bu cümleye dikkat. Aslında telefon sahipliği umurlarında değil. Biri kullansın, kullanılmasa da açık kalsın. Parası ödenmek zorunda kalsınlar. Amaç bu!)
Son olarak çıkmak üzereyken
– Hattın “22 TL borcu var” dedi.
– Nasıl olur. Daha şimdi 16.50 TL ödedim.”
– Bu henüz faturalaşmamış” diye yanıtladı.
– Ödeyeyim o zaman”
– Fatura kesilince ödersiniz.”
– Neden vezneden şimdi tahsit etmiyorsunuz?”
– Henüz faturası kesilmemiş!”
Aklımdan geçenleri sizinle paylaşayım.
- Ölmüş bir kişiye ait hattı kapatmamak için bu kadar uğraşan firmaların niyet ve ahlakları hakkında ciddi kuşkularım var.
- Teknoloji firması olduğunu söyleyen firmaya bir girişte tüm işlemlerin sonuçlanmaması için özellikle çaba sarfedilmesini sağlayan iş akışlarını oluşturanların ve buna onay veren yöneticilerin niyet ve ahlakları hakkında ciddi kuşkularım var.
🙁
Yazının adını “Ölümden kazanç peşinde” yapmıştım. Sonra değiştirdim. Burada bir not olarak kalsın.
🙁
Etiketler: Türk Telekom
22 Şubat 2012
1:19 pm
Size katılıyorum Uğur bey. Özellikle telekom firmalarının hepsi dolandırıcı resmen. Yaşadığınız olayın haricinde de içeriğini doğru dürüst anlatmadıkları paketlerle bir çoğumuzu kazıklıyorlar. Sonrasında ise ortaya çıkan borcu ödemeden size konu hakkında detaylı bilgi de vermiyorlar. Bu şirketleri hangi kurumların denetlediğini bilmiyorum. Artık Rekabet Kurumu mu olur, Telekomünikasyon Kurumu mu yoksa başka bir birim mi bilemeyeceğim ama devlet bu şirketler üzerinde ciddi yaptırımlar uygulamaya başlamazsa sonumuzu hayırlı görmüyorum.
22 Şubat 2012
3:15 pm
Benzer sorunları ben de babamın vefatında başka firmalarla yaşamıştım. Durmadan istenen belgeler… Maalesef ki bu firmalarda “tanıdığınız” yoksa işler gerçekten bıkkınlık veriyor.
Annenizin mekanı cennet olsun.
22 Şubat 2012
3:27 pm
Kağan Tonyukuk FİKRİ,
İçeriğin özellikle yanlış anlatıldığı TurkCell örneğini çok yakında detaylı biçimde anlatacağım. Toplantı yaptığımızda kendilerine söylediğim cümle de “dolandırıcılık yapıyorsunuz” idi zaten.
22 Şubat 2012
4:11 pm
Benzer bir olayı ben de agabeyim uzun süreli yurtdışına çıktığında yaşamıştım. Ucuz atlatmışınız, ben şahsen ciddi rakamlar ödeyerek ve tanıdık bularak ancak kapatabilmiştim..
22 Şubat 2012
9:24 pm
Çok ilginç. Bu olayın çok benzerlerini bir çok güvenilir kaynaktan duydum. Ancak benim başıma (TürkTelekom tüm hizmetlerinde berbat onu biliyorum) gelen tam tersi.
Fatura kesim tarihine çok var. Ben 6-7 gün içinde taşınacağım. Öveçler/Ankara TT müdürü bey sıra beklememem için beni odasında çağırdı. Sırada fazla olan tek ben vardım. Diğer bankolar doluydu.
Ve faturayı hesaplayıp telefonu kapattı. İnterneti de sabit ücretli olduğundan tahsil etti ve 7 gün sonra kapanacak şekilde ayarladı.
Biz çok şaşırdık ve inanamadık ama gerçekten telefon kapanmıştı ve internet tam 7 gün sonra kapandı.
Bunun büyük bir istisna olduğuna inanıyorum. Gerçekten TürkTelekom çuvallıyor.
22 Şubat 2012
9:25 pm
Hocam bu yine iyi. Ben ADSL aboneliğimi bizzat kapattırdım. 3-4 ay kadar da otomatik ödeme emrini iptal etmedim ki, son bir fatura filan gelir diye. Sonra da gönül rahatlığıyla otomatik ödeme emrini iptal ettim. Bir süre Istanbul dışındaydım. Bir gün eve geldiğimde hakkımda icra işlemi başlatıldığına dair bir kağıt buldum. Araştırdım ve faturamon ödenmediğini, temerrüde düştüğünü öğrendim. “Nasıl olur? Ben bu hattı kapattım, bakın şu,şu ve şu aylarda kesilen bir fatura yok, kullanım yok, zaten bağlı olan telefon da kapalı!” dediysem de sonuç alamadım. “Lanet olsun!” deyip 385 TL cezalı para ödedim ama hakkımdaki icra hala kalkmış gözükmüyor. Neyse ki, avukatlarından borcu yoktur yazısı aldım. Türk telekom ile bir daha hiç işim olmaz. Yazıklar olsun!
23 Şubat 2012
8:37 am
Nasıl ki veraset ilanı takibini yapma sorumluluğu varislere verilmişse, firmaların da bu ilanları takip etmesi zorunlu olsa ya. Gazeteleri takip edecek kaynak vb. her şey kendilerinde mevcut.. (Dahası, madem inanmıyorlar ev telefonunu arayıp teyit bile edebilirler böyle bir başvuru anında)
23 Şubat 2012
3:08 pm
Almanyadayim. Burada da telekom firmalari ayni seviyede rezalet bir sekilde calisiyorlar. Yani gonlunuz rahat olsun bu sistemik bir problem 🙂
Musteri olmasi cok kolay iken, anlasmanin iptali konusunda ilgili web sitesi/telefon nosu/fax nosu gibi herseyi guzelce sakliyorlar. Sureci de gereksiz imzalar ile uzatiyorlar.
Bu sayede elde ettikleri gelirin ciddi oldugunu dusunuyorum. Tabi ki ahlaksiz olabildigi kadar da ahlaksiz. Ama kapitalizm bu tip sonuclar da doguruyor.
23 Şubat 2012
3:35 pm
Benzer bir hikayeyi Telekomun GSM yansıması olan Avea da yaşadım. Yeni taşındığım evime Telekom ile uğraşmamak için telefon bağlatmadım. Avea nın taraftar hatlı bir modemini 1 yıllık kontratlı olarak aldım. Ancak bankalar ve telekom şirketleriyle uzun süreli anlaşmalar yapmadan önce iyice düşünmem gerektiğini bildiğimden paket hakkında bilgiyi 2 defa çağrı merkezinden 2 defada bayiden aldım.
Kampanya 19TL karşılığında “vergiler dahil 4gb internet”. Hem bayide hem çağrı merkezinde iki defa üzerine basarak bu pakete TÜM vergilerin dahil olup olmadığını sordum.Hem bayi hem de çağrı merkezinde çalışanlar kendilerinden emin bir şekilde evet dedikten sonra kontratı yapıp modemi kullanmaya başladım.
İlk ay gelen faturam 25TL oldu 🙂 Çağrı merkezini aradım yanlışlık olduğunu söylediler. Gelecek olan faturamda indirim yapacaklarını söylediler.
İkinci ay fatura tekrar 25 TL geldi. Tekrar aradım. Aboneleğimin 19TL olmadığını vergiler dahil 25 TL olduğunu söylediler 🙂 . Peki dedim çağrı merkeziniz, websiteniz,internet sitenizde vergiler dahil 19TL olduğu söylenen bir hizmeti nasıl 25 TL olur dedim. Cevapları 6 TL nin telsiz kullanım vergisi olduğunu 1 yıl boyunca faturama yansıtılıcağını söylediler. Üstelik bu 6 TL yi Avea almayıp doğrudan devlete ödüyormuş 🙂
Yaptığım 1 yıllık anlaşmaya 1 yıl boyunca kesinlikle yansıyacak bir vergiyi ürünü satarken söylememenin adı bence dolandırıcılıktan başka birşey değil.
Maalesef her şeyi doğru yapmanın mümkün olmadığı bir ülke burası.
Kampanyanın linki burda websitelerinde de 19TL reklam yapıyorlar ve eklemişler KDV ve ÖİV dahildir. Ama 1 yıl boyunca tahsil edilecek telsiz iletişim vergisi dahgil değil tabii ki 🙂 http://goo.gl/avZxB
24 Şubat 2012
8:46 am
Sayın Ahmet,
Telsiz iletişim vergisi yıllık 15 TL gibi bir rakam, sizden yıl boyunca toplam 72 TL olarak yaklaşık 5 kez tahsil edeceklerini anladım. Kontrol etmekte fayda var..
24 Şubat 2012
9:19 am
Selamlar;
Türk Telekom ve diğer birçok telekomünikasyon firmasında faturalandırma sistemi benzer çalışmaktadır. Fatura kesim tarihleri sabittir, bu tarihler üzerinde bir değişiklik yapmak mümkün değildir. Telefon için de sistem “şubat ayında hizmeti alır, mart ayında ödemesini yaparsın” şeklindedir. Faturalar her ayın 27-28 ‘inde kesilir, bu tarihlerden sonraki işlemler bir sonraki ayın faturasına tabi tutulur. Herhangi bir kullanım olmaz ise de bu aya ait sadece bağlantı kıst ücreti sizden talep edilir. Burada ücretler konusuna hiç girmiyorum çünkü, rekabet kurulunun katı kuralları sebebiyle lider konumundaki bir firmanın fiyatlarını düşürmesi o kadar da kolay değildir. 15 milyon abone sayısı ile Türk Telekom sabit ücreti 5 TL’de yapsa kar edecek bir konumdadır. Ancak bu hiçbir şekilde rakibinin var olmasına izin vermeyecektir.
Faturalandırma konusuna dönecek olursak da, yine bu müşteri adedine sahip bir firmanın faturalandırma tarihlerinde değişiklik yapması, sistemlerin bütünlüğü açısından imkansızdır. Bu noktada müşterilerin takibi önemlidir. az önce de dediğim gibi 28 ocak’ta faturası kesilmiş bir abone eğer 29 ocakta hattını iptal etmek için başvuruda bulunursa 1 günlük faturalandırma şubat ayına aittir, bu fatura da mart ayının 10’undan sonra müşteriler tarafından ödenebilir.
Ayrıca iptal işlemi tamamlandıktan sonra bu numaralar aktifliğini kaybettiği için bankaların ve PTT’lerin kullandığı sistemler tarafından görünemez hale gelir. Bu noktada iptal işlemi sonrasında çıkacağını bahsettiğimiz bu faturanın “elden” Türk Telekom veznelerine yatırılması gerekir.
Özetle sayın Özmen’e belirtilen fatura farklılıkları bundan kaynaklanmakta ve ödemesi bahsettiğim sebeplerden dolayı bir sonraki ay yapılması gerekmektedir.
Veraset ile ilgili konu hakkında BTK kararı mevcut ölüm ilanına sahip herkesin bu işlemi yapabileceğini söylüyor. Ancak bu konuda daha önce yapılmış olan suistimaller (örn; kullanımda olan aboneliklerin bu evrakların temini ile kapatılması vs.) nedeniyle Türk Telekom veraset ilamında ismi geçen kişilerin iptal başvurusu yapmasını öncelikli tercih etmekte, aksi durumlarda herhangi bir diretme yap(a)mamaktadır.
Veraset konusu içerik itibarı ile hassas bir konu olduğu için hemen bütün telekomünikasyon şirketlerinde bununla ilgili sıkıntılar yaşanmaktadır. İyileştirilmesine yönelik çalışmalar Türk Telekom açısından yapıldığını gelen duyurulardan biliyorum, şöyle ki vefat nedeni ile abonelik iptali sonrasındaki müşteriler herhangi bir şekilde elde tutma sürecine sokulmamaktadır.
Bilgilerinize
24 Şubat 2012
3:03 pm
Sayın Aykan,
Gördüğüm kadarıyla Türk Telekom adına yazmışsınız. Bahsettiğim her 2 sorun için de “Türk Telekom ve diğer birçok telekomünikasyon firması” diye taraftar sayısını artırma girişiminiz, her zaman rahatsız olduğum aşağıda standartlaşma http://ugurozmen.com/is-hayati/asagida-standartlasma eğiliminizi açıkça göstermektedir.
Yazının devamı da, aynı şekilde (bazen konuyu saptırarak veya dağıtarak) “doğru yaptığınızı ispatlama çabası” içinde olduğunuzu ortaya koyuyor.
Öncelikle şunu anlamanızı rica ediyorum. “Fatura tarihini değiştirin” demiyorum. (Bu şekilde konuyu saptırma girişimini kesinlikle kötü niyetli buluyorum.) Borcumun tamamının ödenmesi ile fatura kesim tarihi arasında nasıl bir ilişki olması gerektiğini düşünmenizi öneriyorum. Eğer bu konuda düşünemeyecek durumdaysanız… aşağıdaki paragrafı okuyun.
Müşterinin ne kadar borcu olduğunu “an itibarıyla” görüntüleyebilen bir sistem, borcun tamamının ödenmesini ve faturanın ertesi ay “elden” Türk Telekom veznesine yatırılması için müşterinin tekrar zahmet etmesini engelleyebilir. Borç hiç görüntülenemeseydi, sadece beceriksizlik olduğunu söylerdim. Eğer borç görüntülenmesine rağmen, müşterinin tekrar zahmet etmesini engelleyemiyorsanız, ya gerçekten kötü niyetli ya da sistematik geliştirme açısından oldukça yetersiz olduğunuz anlamına gelir. Ben de zaten bunu vurguluyorum.
Ücretler ve sabit ücretler konularına (bu konuda hiçbir şikayet yazmamış olmama rağmen) özellikle girmeniz, konu dışı birçok konuyu da ortaya atarak kendinizi (Türk Telekom’u) haklı çıkarma çabasından başka birşey değil. Tıpkı, yukarıda belirttiğim “konuyu saptırma girişimi” gibi. Maalesef kötü niyet konusundaki yargılarımı pekiştirmeyi sağlıyor.
Gelelim Veraset İlamı konusuna… Siz “Türk Telekom veraset ilamında ismi geçen kişilerin iptal başvurusu yapmasını öncelikli tercih etmekte, aksi durumlarda herhangi bir diretme yap(a)mamaktadır” demişsiniz. Ama benimle konuşan müşteri temsilciniz, neden mutlaka bir varisinin gelmesi gerektiğini benimle tartışırken, bu kuralı bilmiyordu sanırım. Benim blogumu kullanarak, kendi müşteri temsilcilerinizi eğitecekseniz, http://www.uzaktanCRMegitimi.com u kullanmanızı öneririm. Orada Telekom Sektörü için ders alınacak çok sayıda yazı ve müşteri deneyimi var.
Sayın Aykan,
Yanıtınız (Türk TELEKOM’un yanıtı) düşünce ve yargılarımın ne kadar doğru olduğunu göstermeye yaradı. Teşekkür edemiyorum.Sadece YAZIK diyebiliyorum.
24 Şubat 2012
4:20 pm
Yazılan bu yazıya , Türk telekom bile olsanız yapılması gereken tek yorum vardı bana göre ; “Uğur bey değerli fikirleriniz ve eleştirileriniz teşekkürler , görüşleriniz dikkate alınacak ilerideki sistem geliştirmelerimizi bu yönde iyileştirmeye çalışacağız.” şeklinde olmalıydı. Gelişemeye ve iyileşmeye açık olunmadığı sürece şimdi olmasa bile ileride müşteri kaybetmeye mahkumsunuz.
24 Şubat 2012
5:37 pm
Tekrar Selamlar,
Öncelikle bu yazınızı Türk Telekom adına değil de Süperonline ya da Borusan Telekom ya da Millenicom ya da Doğan iletişim adına yazmış olsaydınız, hepsi için aynı ayrı size konu hakkında bilgi verebileceğimi ve herhangi birisinin yetkilisi olmadığımı belirtmek isterim. Fikir sahibi olunması ile o firmanın yetkilisi olması arasında benim görebildiğim hiçbir bağlantı yoktur.
Konuyu farklı açılardan değerlendirmemin nedeni, konuyu saptırmaktan ziyade yorum yazmış diğer arkadaşlara da yol gösterme çabasından kaynaklanmaktadır.
Bazı noktalarda yanlış anlaşılmış olduğumu da bu vesileyle dile getirmek isterim. Müşterinin özellikle vefat gibi öncelikli durumlarla, bu tarz prosedüre tabi tutulması sen sizin ne de benim tarafından kabul edilebilir. Atmış olduğum mesaj sadece mevcut faturalandırma sistemini sizle paylaşmak, sadece Türk Telekom değil, bütün firmaların aynı sistem üzerinden yürüdüğünü belirtmektir. Tabi ki Türk Telekom gibi bir firma burada farkını ortaya koyarak, sizin de bahsettiğiniz günlük hesap kesimine yönelik uygulamaya geçmesi bu konudaki şikayetleri oldukça azaltacaktır. Bunu yapamıyor olması beceriksizliğiyle alakalı değil, sisteme en uygun yapının bu şekilde olduğundan kaynaklanmaktadır. (Eminim bütün bunların detayını size Türk Telekom’un sosyal medya takibi yapan ekibi dönüş yaparak bildirecektir.)
Saygılarımla
24 Şubat 2012
9:41 pm
Basit bir abone adında yanlış olan bir harfi kimlik bilgisine göre doğru harfle değiştirme işlemimi bir haftadır yapamamış kurum. Bundan dolayı servis sağlayıcımı vaktinde değiştiremediğimden, kampanyayı kaçırtarak beni yarım bin TL zarara sokacak olan kurum. 😀
24 Şubat 2012
11:46 pm
Sayın Aykan,
Türk Telekom’un “anlık borcu” görüntülemeyi başarması ama bu bilgiyi vezneye iletmeyip tahsilat için müşteriyi tekrar ayağına çağırması için “Bunu yapamıyor olması beceriksizliğiyle alakalı değil, sisteme en uygun yapının bu şekilde olduğundan kaynaklanmaktadır” demişsiniz. Bunu savunmanız bile, ilk yazınıza verdiğim yanıtın ne kadar haklı olduğunu gösteriyor.
😛
İnternette Hakkımda rahatça bulacağınız bilgilerden göreceğiniz gibi, defalarca ödeme sistemleri, müşteri temas noktası ekranları, müşteri ilişkisi yönetimi projeleri yaptım. O projelerdeki tecrübem, bu (yukarıda alıntıladığım) gerekçenin iş yapmak istemeyen kişi ve/veya kurumların ilk bahanesi olduğudur.
.
Nasıl olur da bir kurum, “anlık borç bilgisi”ni bir ekranda görüntüler ama veznede tahsilatı yapmamayı “sisteme en uygun yapı budur” diye savunabilir. Hangi meslek bunu öğretiyor. Gerçekten merak ettim. IT kökenli iseniz (ki en çok onlardan bu gibi cümleleri duydum) size (Türk Telekom’a) şu http://ugurozmen.com/is-hayati/bahanesiz-dusunme-egitimi eğitimi öneriyorum.
😉
Bu vesileyle, diğer yorumları da okumuşsanız, Türk Telekom’un bu ve benzer davranışları konusunda tek şikayetçinin ben olmadığımı da görmüşsünüzdür.
24 Şubat 2012
11:49 pm
Şurada, http://sdesen.blogspot.com/2012/02/cevaplanamayan-sikayet.html Seda Esen “Cevaplan(a)mayan Şikayet” diyerek kendi Türk Telekom tecrübesini aktarmış.
🙁
Tekel olmanın gücünü kötüye kullanan bu kurumu şöyle yola getirebiliriz. İnternet üzerinden telefon hizmeti sağlayıcılardan hizmet alalım. BTK’dan da sabit numara nakli isteyelim. Nasıl GSM no’larını istediğimiz operatöre taşıyorsak, aynısını sabit hatlara da yapmalıyız.
25 Şubat 2012
6:51 pm
https://twitter.com/#!/MuratKun/status/172679277341450243/photo/1
Durumu ozetlemis gibi
26 Şubat 2012
1:29 am
Uğur bey konu hakkında çok fazla sayıda insan dertli olduğu için http://www.telekomsikayet.com/ sitesi yayına aldık. Burada herkezin tepkisini dile getirmesini rica ediyoruz.
27 Şubat 2012
12:26 am
Merhaba,
Türk Telekom konusundaki iddiaların arkasına örnekleri de koyarsanız, daha güçlü olur.
27 Şubat 2012
9:27 am
Merhaba,
22 Şubat’ta benim de dile getirdiğim yazıya, tabii ki hala bir cevap gelmedi.. Beklenti de kalmadı artık.
Her geçen gün bu şikayetlerin artması ve buna rağmen hiç bir çaba göstermeyen bu kurumun direnme gücü bir an önce kırılır umarım.
27 Şubat 2012
9:40 am
Seda Esen,
Ben BTK’ya başvurmaya karar verdim. Bugün Türk Telekom’un Misyon, Vizyon ve Değerler cümlelerini inceleyip bir yazı daha yazdım.
27 Şubat 2012
10:29 am
Herkese Merhabalar
Uğur Hocam, çarşamba günü bu yazıyı okuduğumda başlığın bu kadar yorum alacağını tahmin etmemiştim. Şimdi bakıyorum da aslında herkesin az çok paylaştığınıza benzer derdi varmış.
Hocam yazınızdaki küçük not üzerinden ben de bir paylaşımda bulunmak istiyorum. ’98 yada ’99 senesinde aldığım ve peder bey’in üzerine kayıtlı olan Turkcell Faturalı hattımı kendisinin vefatı sebebiyle üzerime almak istediğimde Turkcell bütün varislerin başvuru sırasında bulunmasını istedi. Hadi bu konuda çalışan arkadaşlara suç atalım, peki soyadının benzemesi, hat transfer işleminin keyfe keder bir sebepten ötürü olmadığını beyan etmemize rağmen firma tarafımda aboneliğimin transfer gününden sonra başlamasına ne demeli?
Dün akşam öğrendim ki “ben 10 yıldan fazla bu GSM operatörünün sadık bir müşterisiyim” derken, telefondaki hanım arkadaş sadece 2 buçuk yıllık bir üyesiniz deyince Turkcell’in CRM yapısındaki eksiklikler, müşteri sadakati ve mevcut müşterinin kazanılması üzerine yapılan kampanyalar, çalışmalar fln..kafamda bir çok senaryo dolanmaya başladı.
Sonuç? Benim sadakatime aynı hassasiyeti göstermeyen bir operatör ile muhtemelen bundan gayri çalışmayacağım.
Peki bu vakaya maruz kalan ilk ben miyim? Sanmıyorum. İçeriden kimseler hiç mi buna benzer durumları projelendirip bir çalışma yapmamış? Artık orası da ayrı bir konu.
Ne yazık ki ülkemizde CRM çalışmaları basit birkaç adımdan öteye gidemiyor sanki.
Güzel günler dilerim.
27 Şubat 2012
3:29 pm
Türk telekomla nezaman bir işim olsa benzer durumu ben de yaşadım.Hatta; daha önce yaşadığım bir şehirdeki evimin telefonunu kapatmıştım.Bu olaydan 4 sene sonra bana bir ay içinde ödeme yaparsam borcumun faizini ödemeyeceğime dair bir kısa mesaj yollamışlar.Meğer ben telefonu kapattıktan sonra bir borç daha tahakkuk ettirip üzerine 4 yıl boyunca faiz işletmiş ve bana bir bilgilendirmede bulunmamışlar.TT böyle havadan para kazanmayı seviyor.
4 Mart 2012
2:02 am
Mesele sadece Türk Telekom değil aynı zamanda TTnet’te de mevcut. Statik IP talep ettiğinizde hemen veriyorlar tüm kanallardan. Ancak statik ip’yi iptal ettirmek için telekom binalarında sürünüyorsunuz. Telefonla tarifenizi değiştiriyorlar, İnternet üzerinden herşeyi yapabiliyorsunuz ama basit bir statik ip iptali için telekom müdürlüğüne gidin diyorlar. Gittiğinizde de şunlar oluyor: https://twitter.com/#!/datcrack/status/134577146583724032 Tek eksiği ise örgü ören memurlar: https://twitter.com/#!/datcrack/status/134577433524436992 İşimi halledemeden çıkmak zorunda kaldım öğle tatili devreye girdiği için.
8 Mayıs 2013
11:03 am
TÜRK TELEKOM ZULMÜ
Türk Telekom Müdürlüklerinde layıkıyla görevini yapan memur arkafdaşları tenzih ederek yorumuma başlıyorum.
2012/Mart ayı içinde eşimin organ nakli için Antalya iline taşındık. Taşınmadan 2 gün önce Ankara Dikmen/Öveçler Telekom Müdürlüğüne uğrayarak adıma kayıtlı telefon numarasının kapatılması işlemini yaptırdım, gözüken son borcu da vezneye ödedim ve müstenit evrakların birer sureti alarak gönül rahatlığı ile ayrıldığımı zannediyordum. Yanılmışım şimdi yaşadıklarımı takdirlerinize sunuyorum.
14.02.2013 tarihinde Antalya’daki adresime Borç Bildirimi-Yasal İşlem Uyarısına ait belge geldi içeriği Ankara’da kapatmış olduğum telefon numarasına ait aylık ödenmeyen borç bildirimi arkasından cep telefonuma mesaj bildirimleri nitekim 16.04.2013 tarihinde Antalya Kızıltoprak Telefon Müdürlüğüne gittim bugüne kadar ödenmeyen telefon borcumun 170.00 tl olduğunu öğrendim Müşteri Temsicisi bayan arkadaş elinden gelen yardımı tarafıma gösterdi orda dilekçe vererek durumumu ayrıntılarıyla yazdım.
Arkasından 22.04.2013 tarihinde Ankara Telekom Bölge Müdürlüğüne de ayrıntılı bir şekilde tekrar yazdım.Son olarak ta 04.05.2013 tarihinde internet aracılığı ile ilgili yere yine yazdım. Bugün merak ederek Antalya Kızıltoprak Telekom Müd.gittim Önceden bana yardımcı olan bayan arkadaş ilgilendi ilk vermiş olduğum dilekcenin cevabını açıklıyorum.
“0312… telefon numaralı hattı için Ankara Dikmen Telekom Müdürlüğünde iptal müracaatında bulunduğunu ancak hat dondurma ve iptal formu yapılan dosya incelemesinde bulunamadığını”resmi belge olarak tarafıma verildi.
Şimdi sizlere soruyorum burda benim bir hatam var mı? ben ne yaptım söz konusu telekom müdürlüğüne gittim. İşlemleri yaptırdım işlemi yapan kapatılmadan önce son borcun da ödenmesini istedi onu da ödedim. Evrakların birer suretini alarak ayrıldım. O görevli arkadaş layıkıyla görevini yapmamışsa suç benim mi…? o günkü tarihte orda bulunduğum ve kapatma işlemi ile ilgili arkadaş görüntü kayaıtlarının izlenmesinde daha iyi anlaşılır. Ayrıca bir komik olay daha oldu bu telefon hattına 500 dakika bedava konuşma hakkı için benden onay aldıklarını söylediler. Yani kısaca 2012/Mart ayında kapattığımı sandığım telefon numarası halen kullanıma açık gözüküyor her ay da borç tahakkuk ediyor. Dilekçelerimin halen açıklayıcı bir cevap alamadım.
Halen de mağduriyetimin giderilmesini bekliyorum. Devletimi seviyorum çünkü bu Devlete 30 yılımı vermiş emekli devlet memuruyum. Türk Telekom Müdürlüğünün hakkıyla görevini yapan arkadaşlara saygılarımı sunuyorum. Görevini yapamayan ve vatandaşa zulum eden arkadaşlarıda vicdanlarıyla başbaşa bırakıyorum.
13 Temmuz 2013
4:57 pm
2009 un 10. ayında sırketımı kapattım. 2010 de turktelekoma olan borcum hacızlık olmus avukat vasıtasıyla ödedim. bugun sabah bır telefom geldı ADSL borcunuz 970 küsür tl bız muhtara teblıgat yolladık dıyorlar. nasıl lur ben 2010 da 2 telefon hattım ve adsl borcumu odedım dedım gereklı evraklar ıle ıspatlaın dedıler
3 yıl oncekı dekontumu saklıycam 🙁 ardından telekomu aradım numaraları buldum sordugumda borclarımın halen durdugunu söylediler , avukatların numaralaını ıstedım telefonlara cevap veren kımse yok 🙁
nasıl bır yol ızlemelıyım ne yamam gerekir ?
31 Temmuz 2013
9:51 am
eve gelen bir önceki ayın faturasında sonraki kesim tarihinin 29,07,13 olduğu yazıyor. internetten bakıyorum ödenmemiş faturam olmadığını söylüyor.
benim bugünlerde temmuz ayı faturasının kaç lira olduğunu öğrenmem gerekli.
sizce ne yapmalıyım?? yardım edin lütfen… sabırsızlıkla bekliyorum. şimdiden teşekkürlar..
2 Ağustos 2013
9:07 am
Aynısını ben de yaşadım. Türk Telekom’a gittiğimde annemin tüm varislerinden yazılı onay almam gerektiğini, kardeşlerim ve babamın imzası olmadan benim kapatma işlemini yapamayacağım söylendi. 11 Ağustos 2011’den beri hat annemin üzerinde ve halen hizmeti devam ediyor. Başka bir ADSL hattımı iptal ettirdiğimde de en yakın bölge müdürlüğüne gitmem gerektiğini çünkü ıslak imza gerektiğini söylediler. Eğer 10 gün içerisinde gitmezsem iptal işlemim gerçekleşmeyecekmiş ve hat yeniden aktif olacakmış. Telekom şirketlerinde abone olana kadar kralsın, abone olduktan sonra da sonuna kadar sömürülüyorsun.
27 Ağustos 2014
11:56 am
Bu eziyetler ve zulümlerin başlangıcı ve diğer kurumlara akıl öğreticisi Türk Telekom. Zaten diğer internet sağlayıcıları da taşeron gibi bir şeyler. Adam gibi hizmet etmedikleri için iş yapamıyorlar. İnterneti açtırıyorsunuz ya ağasınız hemen açarlar. Ne zaman ki kapatacaksınız bu şubede olmaz merkeze git. Bir ay sonra faturan çıkacak sen takip et kardeş. Haaa kapattılar ya evrak ta vermiyorlar. İsteseniz de yok. Yani ispat ta edemezsiniz her şey ayarlanmış.
Devlete gelince kendi çalıp kendi oynar ancak. Yok artık nerden abone olunuyorsa ordan kapatılacakmış. Yok bilmemne. (2014 te alınan karar. Kimin aldığı kimin yürüttüğü belli değil.) Yaptırımın nedir Devlet kardeş. Bana onu öğret. kafa kafaya vermişiniz telekomla yarısı senin yarısı benim yiyin vatandaşı koyun gibi. varsın mahkemelerde süründürün. Bu devran dönecek bir gün elbet millet kalacak siz gideceksiniz. Zihniyetinize lanet olsun.
13 Eylül 2015
10:17 pm
Allah kimseyi TürkTelekom un eline düşürmesin. İğrenç bir teşkilat. Duygu düşünce, hoşgörü, anlayış, hizmet namına bir şey yok. Vefat eden kişi üzerinden yasal varislerini bile sömürmeye çalışacak iğrenç bir zihniyete sahip. Sahip kelimesini kullanınca aklıma geldi; Sahipsiz bir kuruluş gibi, ki mafyavari bir yapısı var, yani yanlışlıkla üye felan olduysanız çıkamıyorsunuz. Hadi ölüm belgesini anladık da veraset ilamını ne yapacaksın be ucube kurum? Hadi o da tamamlandı başvuranın kimliği, dilekçesi felan filan cart curt zart zurt tek amaç abonelik iptalini imkansız hale yaklaştırmak… Hizmet kalitesi diye bir tabir var ya, kendi abonesine işi zorlaştırmak, işi yokuşa koşmak bunların yaptığı.. Siz kurtulmuşsunuz, Allah diğer TürkTelekom abonelerinin yardımcısı olsun.
12 Şubat 2016
10:18 pm
Farkli bir hal size: ABD de aylik faturanizi odemediginizde, hesabiniz otomatikman kapaniyor. Aynen jeton attiginiz surece konustugunuz gibi. Suladiginiz surece cicek canli kaliyor.. Ama dilerseniz arayip -telefonda, huzura cikip TR ye ozgu dilekce hantallaigina girmeden- karar verdiginiz bir tarihte de hesabinizi kapatabiliyorsunuz. Ornegin Time Warner da hesabimi kapatmaya karar verdigimde, kullandigim sure icin fatura aldim. TR de ise kullanmasaniz da o ayin parasini veriyorsunuz. Sanki araba kiraliyorsunuz. Evet telekom sirketleri heryerde uckagitci ve dolandirici -birinde bir yil calistigim icin biliyorum- ama TR de daha da dolandirici.TR Telkomculari organize kanuni suc orgutlerinden baska bir sey degil.Gecenlerde TR idim ve bir program almak icin hatta beklerken yanlislikla tam anlayamadigim bir soruya evet dedim. Megerse, uc aylik ozel musteri serivisi almisim. TR kalis surem ise iki hafta olacakti. Hemen itiraz ettim ama bir kez “evet” demistim. Iki gun boyunca hem turkcell le hem de kredi karti bankasi ile muattap olduysam da trcell servisi iptal etmeye yanasmadi. Telefonda hirsiz olduklarini kendilerine anlattim. Hirsizlik ya da haramilik, cunku taleb etmedigim bir hizmeti, abidik gubidik ve laf cambazligi ile bana satiyorsaniz ve farkettigim anda cayma hakki vermiyorsaniz, kendi irademi kullandigimi soyleyemezseniz. Bu dolambacli, zorlamadan, koseye sikistirmaciliktan baska bir sey degildir. Bu arada banka, borc gorunmuyor dedi. Meger, kurnaz hirsizlar, bir ay bekleyip ondan sonra luks musteri hizmeti servisini, banka ve benim beklemedigim bir anda devreye sokmuslar. Haraci odemek sorunda kaldim. Ve kredi karti borcuna itiraz etmek icin bankaya davet ediliyorsunuz. Sanki banka savci! Online itiraz icin ise size email gonderilmesini bekleyeceksiniz. Sebekenin kokusunu aldiniz mi?
Istense pekala daha verimli ve adil olan sistemlerden uygulamalar kopye edilebilir ama bu uygulamalar vatandasin cebinde daha cok para toplanmasina varacagi icin cazip bulunmuyor. Evet, soygunun kurumsallasmasi hali ile karsi karsiyayiz ve buna diger kurumlarda nasil ve hangi formlarda rastlandigi konusu buraya ait degil sanirim..
Son olarak, TR de -bir sekilde adima- adima kayitli sabit hatti kapatabilmem icin TR ye gelmem gerekliliginin sacmaligini, icinde bulundugumuz elektronik iletisim cagi dikkate alindiginda anlatmaya gerek olamamali. Benim yoklugumda, bana sormadan servis tipini ve ucreti degistirdiklerini de eklemeliyim.
Ugur Bey, bu cete beceriksizlerden degil, bence kotu niyetlilerden olusuk, cunku urettikleri sonuc sistematik olarak negative. Aksi, istatistiki olarak mumkun degil.
13 Mart 2017
3:33 pm
Uzun zaman geçmiş ama ben de bir kaç cümle etmek isterim,
15 yıllık turkcell hattım vardı ama hat abimin üzerine kayıtlı, hat işlemlerinde çok sıkıntın çıkartmaya başlamıştı, ben de hattı iptal edip yeni hat alayım dedim, 13 mart 2016 tarihnde faks çekerek hattı kapattım, 1 sene sonra 4,90TL diye telsiz kullanım ücretiymiş fatura geldi, ben müşteri hizmetlerini abim adına aradım, çıkan adam dediki hattın kapatılmış ama iptal edilmemiş, deidm nasıl bir laf cambazlğı bu neyse dedim, ödedim ve tekrar iptal için faks çektim bakalım bu sefer ne uyduradacaklar
7 Mart 2018
5:56 pm
Selamun eleykum arkadaşlar!
Türk Telekom ılgisinde ben de bir zorluk yaşadım . Ev telefonu ve internetin Ikı yıllı taahhüt bittikçe TT müdürlüğü gittim . Her istediği gibi yapayım ama sonunda daha faturalar geliyordur. Ilk defa galiba kapatma için bir masraf çikardiler saniyordum . Ama tekrar fatura geldikçe şaşirdim gittim müdürlüğü tekrar Adem diyorkı ınternetiz kapatilmiş ama ev telefonu kapatılmamış .
Ben o eleman abıye açık söylemiştim bilmiyorum neden onu kapatmadı . Sonundan tamam biz hel edeceğiz siz yekrar kapatma için başvurun dedı .
Tekrar yaptım tabi arkadaşlar anlattığı gibi bir sürü sıkıntı yaşadım . Ne olsa kapaldı kurtuldum diye sanıyordum ama onların oyunları bitmemiş. Beni Türk Telekom servisden aradı ve bir şeyler söyledi ben onlara açık kapattım tekrar istemem dediğime rağmen tekrar hatı açmiş . Çok üzüldüm. Ben uyğurum .tabi Türkçede konuşarken sesimden bir az fark ediyor ama Adem’in o kader açık söylesem bile tekrar böyle sıkındiğa sokdığndan çok üzüldüm .
Ben böyle kötülük sadece Çin de var diye saniyordum ve çok nefret ediyordum .ne varki burda da vermiş bu hastalık. Yok mi böyle kandirmaçilik için devlet in bir kuralları? Böyle durumda ne yapmamız gerek? Haklerımızı nasıl koruyabiliriz?
Saygıla ….abdullah
10 Temmuz 2018
7:18 am
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), ölen abonenin hattının iptal edilmesindeki bürokratik işlemlerin azaltıldığını, sadece ‘ölüm belgesi’nin yeterli olduğunu duyurdu.
BTK’nın aldığı ve GSM firmalarına ilettiği kararla, artık vefat eden abonenin hattının iptal edilmesi için ‘veraset ilamı, defin belgesi’ şartı aranmayacak.
İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte cep telefonu abone sayısında da ciddi artış meydana geldi. Yaklaşık 67 milyon cep telefonu abonesinin bulunduğu Türkiye’de, vefat eden abonenin hattının iptal edilmesi ise oldukça zordu. BTK, kuruma gelen konuyla ilgili şikayetler üzerine önemli bir karar aldı. BTK’dan yapılan açıklamada, “Kurumumuza intikal eden çeşitli şikâyet başvurularında, abonenin vefatı halinde, aboneliğin sona erdirilmesi taleplerinin ancak, ‘veraset ilamı’, ‘defin belgesi’ ve ‘tüm verasetçilere ait vekâlet belgeleri’nin ibrazı şartıyla yerine getirildiği ve bu hususun özellikle verasetçilerin çok sayıda olması halinde, büyük külfet yarattığı ayrıca hizmet alınmayan bir hat için fatura ödemesinin devam etmesi nedeniyle sorunun çözümü ve bu konudaki tüketici mağduriyetlerinin giderilmesi talep edilmiştir. 5809 sayılı Kanun hükümleri gereğince, abonelik sözleşmesinin işletmeci ile abone arasında akdedilen ve işletmecinin bir bedel karşılığında dönemsel ya da sürekli olarak bir hizmeti yerine getirmeyi veya mal teminini üstlendiği ya da her ikisini birden kapsayan sözleşmeyi ifade etmekte olduğu ve bu itibarla, abonelik sözleşmesinin tarafı olan abonenin ölümünün ispatı amacıyla iletilecek ölüm belgesinin de hattın kapatılmasını sağlamak için yeterli olacağı ve uygulamanın bu doğrultuda gerçekleştirilmesi hususları işletmecilere bildirilmiştir.” denildi.
25 Temmuz 2018
9:05 pm
@ Suat KÜRKLÜ
Bilgilendirme için teşekkür ederim.
BTK nihayet bu konuya el atmış. Çözüme ulaşması çok sevindirici.
Bu zaten olması gereken işlemin, telekom şirketleri ile değil BTK zorlamasıyla çözülmesi, Türkiye’deki kurumların bir ayıbıdır.
6 Eylül 2018
7:18 pm
Kanun arkadaşlar. Kanun vatandaş yerine tüzel kişileri korumamalı. Bir de dinci geçinenler var!!! Dinimiz kolaylaştırmayı emreder bunlar zorlaştırır. Hak yemeyin der bunlar hak yemek için elinden geleni yaparlar. 3 kuruşu kar sayarlar. Annesi vefat etmiş ve bu sorunları yaşamış biri olarak sizi gayet iyi anlıyorum. SAYGILAR
4 Eylül 2019
5:39 pm
Uğur. Öncelikle allah rahmet eylesin. Sonrasında adam haklı. Senin annenin ya da babanın hattını sıradan bir insan gelip neden kapatabilsin? Mirasçılar olarak belki o hattın manevi bir değeri var. Belki bir mirasçı üzerine almak istecek. Belki rahmetlinin haberdar olmayan dostları arasın, hasbihal edeyim diyecek. Saçma sapan muhalefet olmuşsun çalışana.
Tam tersi, benim murisimin hattını benim haberim olmadan kapatmaları beni çileden çıkarırdı.
6 Eylül 2019
9:20 am
İbrahim,
Yazının tamamını iyi okuduğundan ve anladığından emin misin?